Kontakt

Archiwum Państwowe w Radomiu
ul. Wernera 7, 26-600 Radom

SEKRETARIAT:
tel. (48) 377-90-50
fax. (48) 377-90-52
e-mail: kancelaria@radom.ap.gov.pl
ePUAP: /936g4uruls/SkrytkaESP
eDoręczenia: AE:PL-35398-10330-ACTFS-26

DOKUMENTACJA OSOBOWO-PŁACOWA:
tel. (48) 377-90-58

INFORMACJA:
tel. (48) 377-90-51

CZYTELNIA AKT:
tel. (48) 377-90-60
e-mail: poszukiwania@radom.ap.gov.pl

Akta miasta Radomia

29 maja, 2015

Zespół pod nazwą Akta miasta Radomia obejmuje materiał aktowy wytworzony przez władze miejskie w latach 1796 – 1950, obrazujący bardzo liczne i różnorodne zagadnienia będące odbiciem złożonego i wielowarstwowego procesu, jakim jest życie dużej społeczności miejskiej.

Akt podzielone zostały na zasadzie kryterium polityczno – ustrojowego na grupy obejmujące następujące okresy chronologiczne: 1796-1867, 1867-1915, 1915-1939, 1939-1945, 1945-1950.
W skład każdej z wymienionych części wchodzą akta poszczególnych komórek organizacyjnych, na jakie dzieliło się w danym okresie biuro urzędu. 

 
W zespole można odnaleźć: materiały dotyczące organizacji i działalności wewnętrznej władz miejskich; zestawienia statystyczne dotyczące różnych dziedzin życia społecznego, akta finansowe, akta inwestycyjne dotyczące budów, remontów i rozbiórek itp. obiektów gospodarczych i komunalnych; akta dotyczące nieruchomości miejskich; materiały obrazujące handel i zaopatrzenie miasta oraz rozwój rzemiosła i przemysłu; akta powstałe w wyniku różnych form ewidencjonowania ludności miasta; materiały dotyczące zdrowia i opieki społecznej, oświaty, kultury i szkolnictwa, akta związane z wojskowością i obrona cywilna miasta.  W skład zespołu wchodzi również zbiór map i planów miejskich. Zespół posiada inwentarz książkowy wraz ze wstępem.

Zobacz, gdzie się znajdujemy i jak do nas dojechać